Oca 27, 2015
1604 Views
0 0

Çöp yazılar

Written by

Kendi yazılarımı çöpe taşımaya karar verdim. Göreceli olarak çok kişi yazdıklarıma zaten çöp diye bakabilir, kendime değer atfetmem ben. Yazdıklarım pekala çöp olabilir, layığımı bulmuşumdur ama sevgili site editörleri haftasonu gönderdiğim yazıyı (yazıları) salı günü kız arkadaşımın kıçını avuçladığım, tanrının uyuduğu yada mesai arasında en yakın gazete bayisinden bozma büfede tost yiyip çay içtiği abuk sabuk bir saatte, elli tane yazının arasına sıkıştırıp yayınlayacağınıza direk çöpe atabilirsiniz, ki bu çok daha kaliteli bir tavır olur.

Bazen günler alan bir yazıyı elli yazı arasında yayınlayıp 4 defa (tekil görülme sayısı) ile siteniz arşivine gömeceğinize, yazdıklarımı fırlatmak üzere masamın yanına bir çöp kovası koymaya karar verdim.

 

Büyük ihtimalle benim yazdığım bir şeyi ilk defa kendi iradesiyle çöpe taşıyacak olan ‘editör’ ve bir şeyler yazmaya çalışan herkse selam olsun..

 

 

 

Berzah

Latest posts by Berzah (see all)

Article Categories:
Eleştiri

Comments to Çöp yazılar

  • farklı bir yaklaşım, yazınızın okunmama sebebi elbet okuyucu kitlesinin tam olarak ne okumak istediğine karar verememiş olması belkide.

    Mesut OK 27 Ocak 2015 18:02
    • okuyucu kitlesi derken, kendi yazımı bulamadım sitede.
      Okunur okunmaz, iyi yada değil, ilgi çeker çekmez farklı meseleler bunlar. Bir hafta gerekirse bekletilir yayınlanmaz ona da bir şey denmez. Burada isim yapmak gibi komplike amaçlarım yok.
      Amacım beğeni almak falan olsaydı 3 bin küsür takipçiye rağmen hesabımla beraber facebook sayfamı kapatmazdım. Burada bir şeyler yazan insanlar var ve bu insanların görüşlerini önemsiyorum ben.

      Gerekiyorsa bir hafta iki hafta bekletilir bir yazı, en doğal hakkıdır yönetimin. Ama 10 dakika da 10 tane yazı paylaşırsanız insanlar o on yazının 7 tanesini görmez. Basit bir yayıncılık kuralı, en son paylaşım bir öncekini aşağı iter.
      Yani biri bilhassa genç şiir (3.070) e tkılayıp malsatlı olarak gezinmezse bu paylaşılan 10 yazıdan 7 sini arşive göndermiş olursunuz.

      hergün 4 yada beşten fazla yazı yayınlanmasın, kendi yazdığım şeyleri yayınlama yetkisi vermeyin bana bir süzgeçten geçsin benim yazdığım bir şeyin burada yayınlanıp yayaınlanamayacağına ben karar vermeyeyim. kendi yazılarım hakkında nasıl objektif olabilirim?

      Sırf bir yazar bu gün twitter hesabından baktım 7 – 8 tane yazı yayınlamış bu gün. Bu adam kasti yada değil kendisinden önceki yedi sekiz yazıyı ana sayfadan itmiştir. Bir okuyucu siteye girip ana sayfada yazanları okur, ayrıntılı komplike amaçları yoksa geçmişe göz atmaz.

      Kendi fikirlerim bunlar elbette, sadece kendimi bağlar. eleştiri yada tartışmaya da açığım.

      Saygılar, sevgiler..

      Berzah 27 Ocak 2015 18:47
  • Berzah sonuna kadar haklısın. Bende bu durumdan şikayetçiyim. Geçen cumartesi paylaştığım yazım senin yazın gibi bu sabah yayımlandı. Yani bugün yayımlanmasıyla hiçbir önemi kalmadı. Ayrıca Mesut Ok, bu sitede 10 yazıdan fazla yazısı yayımlanmış yazarın editör onayı olmadan yazıları yayımlanacak deniliyor birde…

    Kenan ŞİRİN (Çeng-e Dil) 27 Ocak 2015 18:44
    • Bu da çok yanlış değil mi, ben öyle bir onay istemem. kendim bu gün çöpe taşımamış olsam yazdıklarımı bende herhalde bu yazıyla beraber on’u yakılıyorum… İyi de arkadaş ben değerlendirilmek istiyorum, yazdıklarım bir süzgeçten geçmeyecekse ha burada paylaşmışım ha kendi facebook sayfamda yada ne bileyim kendi kurduğum bir blog da ne farkı kaldı..

      Fikir iyi, genç yazı ideolojisi falan güzel ama bu işleyiş yazan insanlar için faydalı olmaktan çok uzak..

      Berzah 27 Ocak 2015 18:52
  • Gençyazı sitesi yenilenme ve yapılanmaya gittikten sonra editörlerin onayından geçiyordu evet ama bu kaldırıldı sanıyordum, bana mı öyle denk geldi bilmiyorum ama paylaştığım yazılar hemen o an yayımlanıyor?

    Elif Yıldız 27 Ocak 2015 19:07
    • Elif Yıldız seni bilmiyorum ama ben geçen cumartesi yayımladığım bir şiirimi bu sabah paylaşıldığını gördüm. Site yenilemeye gitti. Ama bana sanki twitter üzerinden bağlananların yazıları otomatikmen yayımlanıyor gibi geliyor. Oysa ben kullanıcı adımı ve şifremi girerek, siteye giriyorum. Bu da yazılarımın hemen yayımlanmamsına sebep oluyor gibime geliyor.
      Ayrıca; Berzah, sen de günde 3-5 yazının yayımlanmasını istemişsin. Fakat, benim şahsi görüşüm şu ki, bu platform amatör bir sistem üzerine kurulu. Zira, burada bir sürü kişi yazı yayımlıyor ve her gün 3-5 yazı yayımlanırsa, bir ay sonra editörün onaylaması gereken yüzlerce yazı olur. Ve bu da bir başka yazarın bir yazısının, bir kaç ay sonra yayımlanması anlamına gelir. Oysa, ben bu siteye benim yazılarım çok okunsun, ya da şöyle böyle olsun.. vs. gözüyle bakmıyorum. Bu siteyi benim yazdıklarım bazen bir şahsa ithafen ve daha rahat ulaşabileyim, bazen de ve en önemlisi hem beni yazmaya teşvik etsin-çünkü bir platform var ve ben kendimi psikolojikmen bir şeyler yazmak ihtiyacında hissediyorum-, hem de benim yazılarımı daha iyi arşivleyeceğim bir site gözüyle bakıyorum.

      Kenan ŞİRİN (Çeng-e Dil) 27 Ocak 2015 19:45
      • Birincisi mevzunun twitter hiç bir alakası yok.. Neden alakası olmadığını açıkmayacağım, çünkü bende twitter kullanıyorum o sayede üye oldum vs.

        İkincisi her gönderilen yazı yayımlanmamalıdır zaten. Bir şeyler yazmak isteyen insanların bir arada olup birbirine katkı yapmaya çalıştığı bir yerse burası. Beğeni şeysi yada ne bileyim birilerinin kendilerini sevgililerine duyurma yeri falan değil. Arşiv derken kendine bir bloog yada benzeri bir şey kurmak istersen nasıl yapılacağı konusunda yardımcı olabilirim.

        Günlük 6 yazı (ortalama) aylık 180 yazı eder. Onay bekleyen yazılar kısımından ortalama başvuru günlük 7 civarında bakabilirsin. Serbest yazanları ekle buna 10 12.. bu da bunun yarısı demek. Bir yazarın bir kaç değil de mantıklı bir tahminle bir hafta beklemesi olasıdır. En fazla bir 10 gün olur bu.

        Her yazının yayınlanmaması hem site içiriğini iyileştirir hemde yayınlanan yazıya değer yükler.

        Bizler de hem okuyucu hem bir şeyler yazan insanlar olarak yayımlanan eser hakkında daha derin analizler yapar konuşur yazan kişiye bir katkı sunabiliriz vs.

        Örneğin aynı yazarın iki yazısı varsa üstlup ve ebedi yönden çok farklı değillerse ikisi de çok sağlam olsa bile aynı anda bunları yayınlamak gereksizdir. Editör bir değil bir kaç kişi olmalıdır bu durumda, tabi bu da bu insanların zaman ayırması vs gibi bir küflet getirir evet.

        Berzah 27 Ocak 2015 20:18
      • Ben de tıpkı sizin gibi kullanıcı adım ve sifremle giriş yapıyorum, bunun twitter ile ilgisi olduğunu sanmam. Berzaha katılıyorum her paylaşılan yazı yayımlanmamalı, aksi takdirde yersiz ozguven sonucu tıpkı sitenin ilk ismi gibi luzumsuz yaizlarla sitenin kalitesi düser. Ben elimden geldiğince butun paylasimlari okuyorum vakit bulursam tabi, bazen e yuh artık demekten alıkoyamıyorum kendimi. Şu hesabı yükseltme meselesi var sanırım yazilarimiza editorler tarafindan elestiri yapilip fikir beyani oluyor ucretli heralde 🙂 denemeye deger. Gelisim ancak boyle olur
        bu onay meselesinin hala devam ettiğini bilmiyordum bu yuzden birşey söyleyemeyeceğim ama bir an önce bu konuya el atilmali yetkililere sesleniyorum:)

        Elif Yıldız 27 Ocak 2015 20:27
      • Birşey daha, cüretimi mazur görun ama bence yazdıklarınız her kime ithaf ise direk kendisine iletmelisiniz elbette ki burada bizimle de paylaşın lakin kaleminizden çıkan o kelimelerin de üzerinizde hakkı var! Klişe olacak fakat hayat mutluluğu beklemeye yetecek kadar uzun değil..

        Elif Yıldız 27 Ocak 2015 20:34
  • Yani ben bu konuyu polemiğe dönüştürmek istemem. Zira, senin de kendince haklı düşüncelerin var. Bazılarına katılıyorum. Mesela, bu sitede bazı yazıları açıyorum, bu mu, yazarlık?.. gibi tepkiler veriyorum. Adamın aklına saçma sapan bir şey gelmiş, bunu deneme, şiir, öykü… vs gibi yayımlamış ve bunu bu türlerin kıyısından, kenarından geçebilecek hiçbir niteliği yok! Fakat, benim de kendimce haklılığım var. Şimdi bunları saymaya da gerek yok, önceki yorumlarımda belirttim. Meseleyi pek uzatmanın lüzumu yok. Bu problem sitenin kurucuları bünyesinde değerlendirilip çözülmesi lazım. Yoksa biz burada boşu boşuna birbirimize yüklenip, çözemeyiz. Umarım Mesut Ok bu tartışmamızı görür ve Genç Yazı Derneğinin bir üyesi olarak bu problemi ele alır. -Her ne kadar, bu problemin farkındalar diye düşünsem de…-

    Kenan ŞİRİN (Çeng-e Dil) 27 Ocak 2015 20:33
    • Ne alaka muhabbet + mütaala işte. İletişim..

      Bazen böyle çarpıcı iğneli eleştiriler yada ne bileyim osmanlı falan diyorum bir tyartışma bir fikir alışverişi oluyor. Bilekis bu son derece yayarlıdır..

      Berzah 27 Ocak 2015 20:40
  • KOmünist adamın biriyim ben öyle para vererek kendimi eleştirtmen arkadaş :d Şaka bir yana üç tane gönüllü insanın günlük maksimum 40 – 45 dakika ayırıp ayıramayacağı mesele.

    Gönüllü editör arıyoruz diye bir şey paylaşın twitter da onbinler takip ediyor illa üç beş tane eli katem tutan adam bulunur. Akşamları kendi aralarında kısa bir mütaala yaparlar (bazen ona da gerek yok) olur biter. En azından yazılan bir şey bir gün 10 – 12 saat kadar ana sayfada kalır insanlara da onun üzerine konuşma fırsatı tanınmış olur.

    Arşivlemekse mesele ben kurayım bir blog gelin istediğiniz kadar yazı arşivleyin orada :d

    Berzah 27 Ocak 2015 20:37
    • Yoldaş çok buyuk hayallere kapılmıssiniz bu zamanda kimde gönullu olacak gonul var ki:)

      Elif Yıldız 27 Ocak 2015 20:41
      • Siteyi kuranlar, bu genç yazı fikrini ortaya atnlar mesela. Bu kadar umutsuz olmayın bizim milletin en yüksek potansiyelle sahip olduğu şeydir gönül + gönül koymak 🙂

        Ayrıyetten bağış destek ayrı, bana para ver ayrıcalıklı ol demek ayrı. Ben asıl koyacak gönlü olan hiç kimsenin böyle bir imtiyaz satın almayacağını düşünüyorum 🙂

        Berzah 27 Ocak 2015 20:46
    • Neyse, ben burada fikrimi beyan ettim daha fazla polemiğe girmek istemiyorum. Zira, lüzumsuz bir sürü tartışma yapıyoruz ve bu da beni gerçekten bu siteden, bu sitenin yazarlarının yaklaşımlarından soğuttu diyebilirim. Vesselam!

      Kenan ŞİRİN (Çeng-e Dil) 27 Ocak 2015 20:42
  • Gönul koymak darılmak anlamında sanirim, kastiniz gonul vermek ise ben burda gorus ayriligina gidiyorum.
    Gerisi artık site yoneticilerinin ve sorumluluk sahiplerinin işi. Fikrimizi belirttik. Daha fazla kimseyi kimseden soğutmayalım selametle

    Elif Yıldız 27 Ocak 2015 20:53
    • gönül koymak evet darılmak anlamında.. Manidar oldu ama tamamen tesadüfen. 🙂 Dünyanın en darılgan insanları bizdedir emin olun.

      Berzah 27 Ocak 2015 20:57
      • Eminim, dünyadaki diğer milletleri görünce..

        Elif Yıldız 27 Ocak 2015 21:00

Leave a Comment

error: Siz yazdıysanız, giriş yapıp düzenle sekmesinden kopyalayabilirsiniz.